Üdvözletem!
Egy kis kihagyás után ismét jelentkezem, ezúttal egy holland biztosítóberendezés-szimulátorral, mely egy 1965-ben épült jelfogós, elektromechanikus berendezést szimulál. Mindezt egy profi cégtől, aki már korábban Nyugat-Európában több állomást, berendezést tervezett kifejezetten a vasút számára. Mivel csak demoverzióról van szó, ezért ne várjunk nagy sokvágányos állomásokra! Főleg kezdő forgalmászoknak ajánlom, de ha sok extra vonatot vállal az ember, akkor a kevés vágány miatt akár késéseket is tud generálni a vonatoknak.
Maga a program kinézetében teljesen áttekinthető, átlátható.
A szimuláció könnyen kezelhető. Felül láthatjuk a vágánytáblát, melyen a kezelőszervek is elhelyezkednek. A kis sárga lámpák a vágányfoglaltság-érzékelés kijelzői, a nagy gombok a kezdőgombok, a kis fekete gombok a célgombok. A kezdőgombokat ha felfele fordítjuk (Shift bill. segítségével), akkor a jelzőt automata üzemmódba kapcsolhatjuk, azaz ha meghaladta egy vonat, akkor amint szabad a vágányút, szabadra állítja a jelzőt. A kezdőgombot lefelé fordítva (Ctrl billentyűvel), "Szabad az elhaladás látra!" jelzést adhatunk ki. A gombok elforgatása után jelöljük ki a kívánt vágányutat! A kezdőgombon a vörös fény a jelző Megállj! állását jelzi, a sárga fény a szabadot, a villogó sárga pedig a hívójelzést jelzi vissza. A jelző a vonat elhaladása után visszaáll Megállj! állásba, ám a gomb elforgatását nekünk kell visszavenni. Jelzővisszavétel esetén 6 mp az oldási idő, illetve 120 mp, ha vonat van a jelző előtti szakaszban. Az egér jobb gombjának segítségével visszavehető a jelző. A tábla tetején az egyéni váltóállító gombokat találjuk. Fölfelé-lefelé a váltóállítási parancsot adhatjuk ki, és ha nem kattintjuk vissza, a váltót le tudjuk zárni, és vágányutasan nem tudjuk állítani. A váltó állását a kis fémpöcök állása, a lezártságát pedig a pöcök melletti vörös (lezárt) illetve szürke (oldott) pötty jelzi.
Vonat érkezése esetén a berendezés berregni kezd, és felvillan a szomszéd állomás felőli sárga lámpa, melyre rákkatintva némíthatjuk el. Menetirányváltás a szomszéd állomás felé vezető vágányon található nyilacska elforgatásával lehetséges.
A tábla alatt található a telefon. Használata egyszerű. Csak állítsuk a kapcsolót a beszédpartnerünk felé, és nyomjuk meg a csörgetés (Wekken) gombot. A beszédpartnerünknkel fennálló kapcsolatot a kis fehér lámpa jelzi a kapcsoló alatt/felett. Ha ők hívnak, csupán annyi a dolgunk, mint feléjük billenteni a kapcsolót. Balról jobbra a következő kapcsolócsoportokat láthatjuk: Szomszéd állomások (extra vonatok, késések, helytelen vágányra való engedélykérés, vonat küldésének felfüggesztéséhez használjuk) - Jelző melletti telefonok (mozdonyvezetők hívnak, ha már állank egy ideje a jelzőnél) - Peron menti telefonok (állomáson álló vonatok esetén) - állomásközök (pályamunkások hívnak, ha épp pályát karbantartanak).
A játékot lehetőségünk van szüneteltetni, illetve négyszeres sebességre gyorsítani. A későbbi verziókban lehetőségünk lesz a felsővezeték-lekapcsolásokra is, melyre a pályamunkások fognak minket megkérni.
A játék elején állíthatjuk be a késéseket, a különleges eseményeket, a pályamunkások sűrűségét, a váltóolajozások szükségességét, illetve az időjárást.
A programot le is tudjuk tölteni ingyenesen:
signalsimulation.com/content/view/7/7/lang,en/
Jó játékot, kísérletezést és szórakozást hozzá!