HTML

Fszt

Forgalomirányító-szimulátor játékokról szóló blog. Minden, ami forgalomirányítás, KöFi-szimulátor, vagy csak egy állomás. Minden, ami nemzetközi és elérhető. És mindez magyarul.

Friss topikok

  • matteo14: A linken már nincs rajta.Máshol nem játszható? (2009.09.11. 17:57) Online vonatirányítás
  • ZBR: Helyesen teszik :P... Eleinte nem találtam meg a kódokat, de így már nekem is oké! Köszi! (2008.10.23. 23:31) SimSig
  • Lugosi Albert: Pisti! Szerintem jó ötlet volt a biztosító berendezés szimulátorokról blogot indítani. Akár a játé... (2008.06.28. 13:55) Dispečer
  • IPG: Természetesen, ezekről is lesz szó. :) (2008.06.19. 21:35) Mi is az, hogy forgalomirányítás?

Vonatszámozási rendszer a SimSig-ben

2008.10.22. 22:11 IPG

Az alábbikban arról a vonatszámozási rendszerről szeretnék beszélni, amit a SimSigben találhatunk. Ez a rendszer gyakorlatilag az Angliában használt vonatszámozást tükrözi.

A játékban a vonatot vonatszámmal jelöljük. Egy vonatszám alatt egy nap csak egy vonat közlekedhet, így megelőzve azt, hogy összekeverjük a vonatokat. A felületen a vonatot négy karakter jelzi, pedig a vonat száma hosszabb is lehet. Ezt megtudhatjuk, ha rákattintunk, vagy megkeressük a Vonatlistán (F2). Az alap négy számjegy jelentése a következő:

1. karakter, a vonat típusa

  1. Mozdonyvonatok (75 mph)
  2. Expressz személyszállító vonat (100-125 mph)
  3. Személyvonat (75-100 mph)
  4. Postavonat néha (prioritással ellátott szerelvényvonat) (75-100 mph)
  5. Freightliner vonatok (65-75 mph)
  6. Szerelvényvonatok (75-125 mph)
  7. Gyors tehervonatok (50-65 mph)
  8. Közepes sebességű tehervonatok (40-50 mph)
  9. Lassú tehervonatok (-35 mph)
  10. Nemzetközi vonatok

2. karakter, a vonat viszonylata

Ez a karakter pályánként változik. Minden régióban más-más jelentése van egy betűnek. Általában a Z karakter a különleges vonatokat jelöli.

3.-4.(+) karakterek, a vonat egyedi azonosítója

Mivel egy viszonylaton több vonat is közlekedhet, ezért mindegyiknek van egy-egy egyéni azonosítójuk. Ezekre igaz, hogy általában a 00-tól kezdődnek, és az utolsó számjegyük meghatározza a vonat irányát. Ha egy napon több is közlekedik az adott vonatszámból (pl. NLL esetén a 2Uxx vonatok az Underground felé), akkor kötőjellel kap egy sorszámot (pl. 2U08-2). Ha az adott vonat több részből áll menetrendileg, akkor egy betüjelet kap a vonatszám végére (pl. 4E932C).

A vonatszám utolsó számjegyének rendszere a következő: Az egyik irányban általában a páros, a másik irányban a páratlan vonatok közlekednek, a páros-páratlan számjegyeket a vonatok emelkedő sorrendben kapják meg. Ha a vonat irányt vált, nem követi a vonatszám olyan szigorúan a kezdőpont felé való haladást, mint nálunk.

A menetrendben, ha nem a kezelési körzet elhagyásával fejeződik be a vonat működése a területünkön, akkor tovább közlekedve más vonatszámot vesz fel. Ezt a menetrendben az Activities menüben találhatjuk meg. A betűkódok a következőek:

  • J, mint join: A vonat egy másik vonathoz csatlakozik.
  • N, mint next: A vonat szerelvénye megmarad, a következő vonatszáma ez lesz.
  • DR, mint divide rear: A vonat végéről leakad a következő vonat.
  • DF, mint divide front: A vonat elejéről leakad a következő vonat.

Amint az összekapcsolódás/leakadás megtörtént, üzenet érkezik az MSG ablakba. Amíg a folyamat tart, a vonat állapotánál a Joining train/Dividing train felirat látható.

Kiolvasásuk egyszerű. Pl. a következőt olvassuk a vonatnál a King's Cross érkezési időadata után: DF:0E41 J:0B13 N:5B13. Ez annyit jelent, hogy az elejéről leakad a 0E41, összekapcsolódik a 0B13-mal, majd pedig 5B13 vonatszám alatt folytatja útját. A 0E41 valószínűleg majd egy másik vonat gépe lesz, az 5B13 pedig egy depóba fog kimenni.

Szólj hozzá!

Címkék: simsig vonatszámozás

A bejegyzés trackback címe:

http://fszt.blog.hu/api/trackback/id/tr50727313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.