HTML

Fszt

Forgalomirányító-szimulátor játékokról szóló blog. Minden, ami forgalomirányítás, KöFi-szimulátor, vagy csak egy állomás. Minden, ami nemzetközi és elérhető. És mindez magyarul.

Friss topikok

  • matteo14: A linken már nincs rajta.Máshol nem játszható? (2009.09.11. 17:57) Online vonatirányítás
  • ZBR: Helyesen teszik :P... Eleinte nem találtam meg a kódokat, de így már nekem is oké! Köszi! (2008.10.23. 23:31) SimSig
  • Lugosi Albert: Pisti! Szerintem jó ötlet volt a biztosító berendezés szimulátorokról blogot indítani. Akár a játé... (2008.06.28. 13:55) Dispečer
  • IPG: Természetesen, ezekről is lesz szó. :) (2008.06.19. 21:35) Mi is az, hogy forgalomirányítás?

KingsX

2008.10.15. 21:24 IPG

Tehát akkor a King's Cross.

Amint megnyitjuk a szimulációt, elénk tárul hat képernyő. Igen, ez a legnagyobb kiterjedésű szimuláció, hiszen a híres angliai East Coast Main Line-t tudjuk irányítani. Több irányba is mehetnek vonatok, ezek közül mindegyik hozzácsatolható hálózaton a pályához. A North London Line felé Camden Road Jn., Canonbury Jn. és Harringay Park Jn-ön keresztül, Peterboroughoz Biggleswade felé, Cambridgehez pedig Royston felé csatlakozhatunk. A NLL vonalai felé egyvágányú pályák vezetnek, ahol SLOT (engedély) adás/vétel szükséges. A pályán egyébként mindenhol működik az ACI (Automata Vonatszámváltás), így a vonatszámokat Interpose opcióval átírogatni csak különleges esetekben szükséges.

A pályáról készült képek a Simsig.hu honlapról származnak.

A vonal gyakorlatilag VW5-ön kezdődik, ahol a fejállomást láthatjuk a maga vágányhálózatával, illetve a Moorgatei föld alatti szakaszt. Az állomás több részből áll össze, ugyanis a 11 vonatfogadó vágány négy fővágányba torkollik, amik között Belle Isle Jn-ön van átjárás. Tovább haladva NLL felől érkezik egy vágány, illetve a Goods Yard felől érkező vágány torkollik be Holloway Southnál. Felül a Moorgate-i vonalt láthatjuk. Itt a végállomás egyszerű ARS-sel van felszerelve, azaz ha az előjelző elé ér a vonat, akkor amennyiben szabad a vágány és a vágányút, szabadot ad. Kifelé menetkor TRTS (Indulásra kész vonat) jelzésekor ad szabadot. Egyébként érdemes figyelni, mert a föld alatti szakasz nem villamosított, így oda csak a dízelüzemű járművek mehetnek be.

 

A következő képernyőn a Finsbury Parki elágazási területet látjuk. Itt csatlakozik be a Moorgate-i vonal, a Canonbury Jn. felé illetve a Harringay Pk. Jn. felé vezető vonalak, valamint bejárásunk van a Hornsey Depotba, ahol a motorkocsik állomásoznak, illetve a Freme Parki személykocsitelepre is, ahol gyorsvonati kocsiszerelvényeket tárolnak. Figyeljünk arra, hogyha ezen a képernyőn NLL felé küldenénk vonatot, ne felejtsünk el SLOT-ot kérni. Egyébként ezen a belső vonalon feltűnően sok vágány fut egymás mellett, hiszen itt a legnagyobb a vonal forgalma, itt mennek el mindenfelé a vonatok. Finsbury Park egyébként egy igen forgalmas átszállóállomás Londonban, hiszen van kapcsolata az Undergroundhoz is, és az összes elővárosi járat megáll itt. A képernyő fenti szegletében egyébként a Hornsey Depot visszafordító (Reversing) vágányit láthatjuk. Innen egy felüljáró (Flyover) jut el a következő képernyőre, ahol két másik fordító vágány található, a Hornsey Rev Sdgs. #1 és #2.

 

 A következő képernyőn a a vonalat Hornsey megállóhelytől követhetjük nyomon. Alul érkezik a Flyover is. Ezen a képernyőn is van bejárás Hornsey Depotra, illetve láthatjuk itt Bounds Greend Depot-ot is, ahol főleg távolsági motorvonatokat javítnak. Alul bejárás található Freme Park C.S. felől is, ahol egy mosóvágány is helyet kapott. Tovább haladva Alexandra Palace-hoz érünk, aholis kiágazik a Herthfordi hurok, mely később visszacsatlakozik a fővonalba. Bowes Parknál egyébként szintén kapcsolatunk van a Bounds Green Depot-tal. Tovább haladva a vonalon kisebb megállóhelyek vannak, vágánykapcsolatokkal a gyors és a lassú vágányok között, illetve néha a két irány között is.

A kettes képernyőn tovább halad a négyvágányos vonal, megállóhelyekkel és vágánykapcsolatokkal tarkítva. Lassan elérkezünk Welwyn Garden Cityhez, ahol egy visszafordító felüljáró és egy nagyobb állomás található. Egyes elővárosi vonatok csak idáig járnak, és innen fordulnak vissza a KX vagy Moorgate felé. Digswell Jn-nél két vágányosra szűkül a pálya, ezt hívják a "Palacknyaknak". Itt egy gyönyörű viadukton illetve sok alagúton át vezet a pálya. Woolmer Green Jn-nél ismét négy vágányunk lesz. Ám nem sokáig örülhetünk a megnövekedett kapacitásnak, mert becsatlakozik Stevenagenél a Herthfordi hurok. Itt találhatjuk még a Langley-i kőbányát, ahova néha tehervonatok tolatnak be.

Most ahelyett, hogy továbbmennék, inkább foglalkozok egy kicsit a Herthfordi hurokkal (VW6). Alexandra Place felől érkezik a vonal, mely Bowes Parknál egy visszafogó vágánnyal van megspékelve. Érdekesség, hogy ezt az állomást a VW3-ról is tudjuk kezelni. Ezután tele van megállóhelyekkel, így egy ezen a szakaszon egy késett személyvonat igen nehezen hozza be a késését. Gordon Hillnél két vonatfogadó csonka is található, Herthford Northnál pedig egy vonatfogadó csonka, és egy Sidings, ahol motorkocsik tárolódnak. Tovább haladva a Watton-at-Stone-i olajterminálhoz van vágánykapcsolat, ahova tehervonatokkal tolathatunk be.

Az egyes képernyőn Hitchin állomást találhatjuk, ahol a vonal elágazik Cambridge felé. Négy vágány vezet Peterborough felé, kettő pedig Roystonnak. Több kiágazás is található az állomáson. Hátrány, hogy csak a két lassú vágány személyvonatfogadó, így az itt megálló gyorsvonatok "bónusz körökre" kényszerülnek. Royston felé nyílt a pálya, és hamarosan elérünk Letchworthre, ahol a két vonatfogadó vágány után egy kocsitárolóhoz illetve egy fordító vágányhoz tudjuk irányítani a vonatokat.

A pályán egyébként a legnagyobb tempó a 100 mérföldes óránkénti sebesség (160 km/h). Az elővárosi és zónázó vonatok 75 mph-val haladnak (120 km/h), a tehervonatok 35-70 mph közötti tempót diktálnak. Egyébként 34 mérföldnyi ECML vonalat irányítunk, illetve a 30 mérföldes Herthfordi hurkot. Az elterjed vélemény az, hogy ne nagyon vetemedjünk egyedül arra, hogy elkezeljük a vonalat, hanem inkább hálózaton barátainkkal osszuk fel egymás között a vonalat. Ekkor figyeljünk arra oda, hogy a telefonhívásokat csak a host, azaz a fődiszpécser tudja fogadni, a kliensek csak ú.n. táblásként vannak a vonalon. A felosztáshoz segítség a bal alsó sarkokban található kezelői doboz, ahova Interpose opcióval beírhatjuk a nevünket.

Egyedül is nekieshetünk a vonalnak, ha eléggé bátrak vagyunk, de akkor ne reménykedjünk, hogy tökéletes munkát tudunk végezni, és hogy a szimulációs időt valaha fel tudjuk gyorsítani.

Ha esetleg valaki bátortalan azügyben, hogy játsszon egyet a pályán, az keresse fel a simsig.co.uk fórumait, aholis napi szinten indítanak esténként online játékot. Ehhez viszont angol tudás szükséges, és a pálya jó ismerete. Ilyenkor általában úgy játszanak, hogy kb. fél óránként cserélgetik a képernyőket, hogy mindenki lehessen mindenhol. Fontos, hogy sok helyütt kérik, hogy "Interposeolják" a vonatokat, azaz a szomszéd képernyőjére a Ctrl+I segítségével felírni a vonatot arra a vágányra, ahova érkezni fog, így neki nem kell majd átlapoznia, hogy mikor jön vonat.

Átfogó információk a SimSig.hu-n!

Szólj hozzá!

Címkék: simsig kx

A bejegyzés trackback címe:

https://fszt.blog.hu/api/trackback/id/tr54715981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása